piątek, 25 stycznia 2019

Smażona na chrupiąco wątróbka z cebulką. Też na chrupiąco.

Dla smakoszy wątróbki .
Smażona wątróbka z cebulką. I wątróbka i cebulka są chrupiące. Ważne jest to , że jedyna przyprawą jaką dodałam jest moje warzywko. Oczywiście efekt chrupiący jest przy podaniu na świeżo. Ale odgrzana też jest super.



Składniki:

0,75 kg drobiowej wątróbki
olej do smażenia
1 łyżeczka masła jako dodatek do smażenia
3 cebule
3 łyżki mojej przyprawy do mięs
4 łyżki mąki

Sposób przygotowania:

Wątróbkę opłukać w zimnej wodzie, odcedzić i oddzielić wiązania.
Wątróbkę włożyć do mleka i moczyć 1-2 godziny.
Potem wątróbkę odsączyć.
Mąkę wymieszać z 2 łyżkami przyprawy.
Wątróbkę włożyć do mąki i wymieszać.
Usmażyć na rumiano na wolnym ogniu, przełożyć do miseczki



Do pozostałej po wątróbce mąki wrzucić pokrojoną w ćwierćplasterki cebulę. Wymieszać i wrzucić na rozgrzaną patelnie z  z niewielką ilością oleju i łyżeczką masła.
Zarumienioną cebulkę wyjąć do miseczki.



I można podać na talerzu wątróbkę oddzielnie i oddzielnie cebulkę. I z dodatkiem surówki. Ja dzisiaj podałam swoją sałatkę zimową z cukinii i papryki. A żeby było bardziej chrupiąco dodałam do niej mix pestek.




Można też wątróbkę dołożyć do usmażonej cebulki. Taka wersja jest pyszna po podgrzaniu.


Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz