czwartek, 24 stycznia 2019

Wyproszona przez wnuczki pizza na Dzień Babci.

Moje wnuczki lubią pizzę. Ja robię taką na grubym spodzie i podsmażonym farszem. I o taka właśnie pizzę poprosiły mnie dziewczynki. A co najśmieszniejsze, na  kawałek ciasta położyłam tylko salami i ser , myśląc , ze ten kawałek będzie dla starszej wnuczki. I co? Ona zjadła najwięcej pizzy z farszem. A kawałek z salami został dla mnie.

Składniki na farsz:

0,5 kg pieczarek
0,2 wędzonego boczku
0,2 kg dobrej kiełbasy
2 kawałki kabanosków.

2 cebule
2 ząbki czosnku
0, 2 kg sera żółtego
2 słoiczki mojego ketchupu. W zastępstwie można dodać przecier pomidorowy.


Składniki na ciasto:

0,5 kg mąki
1 paczka świeżych drożdży
1 szklanka mleka
5 łyżek oleju słonecznikowego
1 łyżeczka soli

Sposób przygotowania:

Składniki pokroić.
Na niewielkiej ilości oleju podsmażyć boczek, dodać cebulę i czosnek, dalej podsmażać.


Dodać kiełbaski i smażyć do wyparowania wody.
Dodać sos lub koncentrat pomidorowy i jeśli trzeba trochę wody.
Lekko poddusić.


Nastawić drożdże do wyrośnięcia.
Do mąki dodać sól i olej , a potem wyrośnięte drożdże i stopniowo mleko.
Wyrabiać ciasto na dość luźne i elastyczne. Odstawić do wyrośnięcia.


Ciasto przełożyć na wysmarowaną masłem i wysypaną tartą bułką blaszkę. Rozprowadzić po całości i upiec na złoty kolor w piekarniku nastawionym na 180 stopni. 



Na wystudzonym cieście rozprowadzić farsz i posypać grubo serem.



Wstawić do piekarnika 180 stopni i podpiec do rozpłynięcia się sera.


A potem pozostaje tylko pokroić i przełożyć na talerze. 



Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz