poniedziałek, 15 października 2018

Kruchy placek ze smażonymi w maśle brzoskwiniami i bezą.

Ostatnio kupiłam brzoskwinie duże lecz twarde .
I wymyśliłam ciasto z nimi. Takie inne, bo brzoskwinie usmażyłam w maśle.

Składniki: 

- ciasto

  1/2 kg mąki tortowej
  1 kostka masła
  1 szklanka cukru
  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  kilka kropel aromatu śmietankowego
  4 żółtka

-smażone brzoskwinie

4 brzoskwinie
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu

-beza:

4 białka
1/2 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej


Sposób przygotowania:

Ubić jajka , dodać cukier, dalej ubijać , dodać mąkę i jeszcze chwilkę ubijać.
Ubite białka wyłożyć na blaszkę z papierem do pieczenia.
Piec w temp 140 stopni około 1 godziny. Sprawdzić patyczkiem czy beza jest sucha. uchylić piekarnik i jeszcze 10-15 minut suszyć.
Wyjąć bezę , ostudzić i z papierem wyłożyć na deskę.


W miedzy czasie usmażyć brzoskwinie. Z moich nie dałam rady zdjąć skórki, więc pokroiłam je ze skórką. Wyłożyłam je na podsmażone lekko masło z cukrem i cynamonem.
Smażyć brzoskwinie aż wyparuje woda i pozostanie lekki sos maślany. Ostudzić.



Z podanych składników ugnieść ciasto i równomiernie starkować po całej powierzchni blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.


Upiec na jasnozłoty kolor.

Wyłożyć brzoskwinie na upieczone ciasto, przykryć bezą i piec jeszcze około 15-20  minut w temperaturze 150 stopni.

Wystudzić , posypać lekko cukrem pudrem z wanilią. Ostudzić i można kroić.





  Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz