środa, 31 października 2018

Taka troszkę inna szarlotka.

Przepisów na szarlotkę jest tak dużo, że w każdym domu piecze się inną.
I u mnie też jest taka "inna". Przepis dostałam od mężowej siostry.
A wykorzystałam swoje jabłka pasteryzowane i mus jabłkowy.
Bardzo ją lubię.

Składniki:

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 kostka masła
3/4 szklanki cukru
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu śmietankowego

1 słoik pasteryzowanych jabłek
kilka łyżek musu jabłkowego

sok z jednej cytryny
1/2 szklanki cukru pudru.


Sposób przygotowania:

Masło, cukier i jajka rozetrzeć. Nie trzeba przejmować się, że nie rozetrze się na idealnie gładką masę.


Dodać obie mąki, proszek do pieczenia i aromat. Zmiksować  i podzielić na dwie części.
Jedną część przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Na nią wyłożyć kilka łyżek musu jabłkowego i rozprowadzić. To nie jest konieczne, ale ja wykorzystuję wszystko co przerobiłam latem. Na mus wyłożyć odcedzone jabłka.
Przykryć drugą częścią ciasta.


Wstawić do rozgrzanego piekarnika ( 180 stopni) . I piec około 1 godziny sprawdzając suchość patyczka.
Przygotować pomadę z soku z cytryny i cukru pudru.


Dokładnie ją wymieszać. Polać na gorące ciasto.


Gdy ciasto ostygnie można kroić i zajadać się.



Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz