czwartek, 1 listopada 2018

Kołduny lub dzyndzołki w rosole.

Dzisiaj zaprosiłam swoje dziewczyny na obiad. I po zastanowieniu się zrobiłam 2 w 1 czyli dzyndzołki i kołduny w rosole drobiowo-wołowym. Nie są to typowe kołduny litewskie, bo z szynki wieprzowej a nie z baraniny. Ale myślę, że lepsze, bo z tymi potrawami z baraniny, to różnie bywa.

A więc wczoraj ugotowałam rosół i doprawiłam mięsko aby przez noc przegryzło się przyprawami.
A dzisiaj zrobiłam ciasto na pierogi i je ulepiłam.

Składniki:

Rosół dowolny .

Ciasto na pierogi ( mąka, masło, jajko i letnia woda) lekkie i elastyczne.

Farsz na pierogi:

1/2 kg mielonej szynki
1 łyżka majeranku,
1 łyżka ziół prowansalskich
1/2 łyżeczki zmielonego czarnego pieprzu
2 duże ząbki czosnku
1 łyżeczka soli

Sposób przygotowania:

Do mięsa dodać przyprawy i dokładnie wymieszać .
Przykryć folią o postawić w lodówce aby nabrało smaku.
Z ciasta formować krążki i nałożyć na środek kulkę z mięsa.




Zlepić brzegi i przełożyć na deseczkę.



Dzyndzołki



Kołduny


Wkładać do wrzątku i gotować na wolnym ogniu 5 minut od momentu zawrzenia.
Do miseczki nałożyć kołduny, dodać zieloną pietruszkę i zalać rosołem.





Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz