sobota, 8 grudnia 2018

Pierniczki.

Co roku robię pierniczki. Przepis zawsze ten sam. A wychodzą różnie.
Czasem maka nie taka, czasem więcej przypraw, czasem dam miód a czasem nie.



W tym roku zrobiłam tak:

Składniki:

około 1/2 kg mąki tortowej
1 kostka masła
3 jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
1 duża łyżka ekstraktu waniliowego
3/4 szklanki cukru trzcinowego
4 łyżki miodu
1 opakowanie przyprawy do pierników

Sposób przygotowania:

wymieszać sypkie składniki, dodać ekstrakt wanilii
dodać masło i rozetrzeć go palcami
dodać całe jajka
zagnieść ciasto lekko podsypując maką
przykryć kulę ciasta miseczką i dać odpocząć przez 1/2 godzinki.

A potem ciasto podzieliłam na 4 części, które kolejno rozwałkowałam cienko i wykrawałam pierniczki.

piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 10-15 minut.

Pierniczki odstawić do ostygnięcia i ozdabiać.
Ja zrobię to pojutrze,.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz