wtorek, 14 sierpnia 2018

Zupa gulaszowa z cukinią.

Niektórzy nazywają tę potrawę leczo.
Ja zamiast kiełbasy dodałam karkówkę i wędzony boczek. Więc już nie jest to leczo. Nie jest też to paprykarz, bo dodałam cukinię.
A więc wyszła mi pyszna zupa gulaszowa z cukinią. I niech tak już zostanie. Wyszło mi sporo tej zupy, więc zapasteryzuję "na potem".

Składniki:

2 szt dużej cukinii
2 sztuki czerwonej papryki
2 sztuki żółtej papryki
2 sztuki zielonej papryki
2 sztuki papryki chili
4 cebule
4 duże ząbki czosnku
7 dużych pomidorów malinowych
0,5 kg wędzonego boczku
0,9 kg karkówki
Sól i przyprawy do smaku. Ja dzisiaj nie dodawałam nic ponad to , bo dodałam słoik swojego sosu pomidorowego z cukinii. A on jest bardzo aromatyczny.

Sposób przygotowania: 

Wszystkie warzywa pokroić w grubą kostkę.

Zaczynamy od mięska.
Boczek pokroić w grubą kostkę i podsmażyć na rumiano.


Nie dodawać żadnego tłuszczu. Wyjąć boczek i przełożyć do dużego garnka. Dolać odrobinę wody i dusić pod przykryciem.
A na tłuszczu po boczku usmażyć pokrojoną w grube kawałki karkówkę.


Wyjąć karkówkę, wyłożyć na patelnię   umyte i przecięte na pół male pieczarki. Usmażyć na rumiano.


Wyjąć i przełożyć do garnka pieczarki a w ich miejsce włożyć cebulę z czosnkiem.


Cebulę zeszklić i wyłożyć do garnka. Zamieszać i dusić.
Do garnka włożyć pokrojone papryki i dusić około 10 minut.


Dodać sól i przyprawy.
Dodać obraną, wydrążoną i pokrojoną cukinię.



Dodać sparzone, obrane i pokrojone pomidory.


Wymieszać i dusić pod przykryciem około 15 minut. Trzeba próbować aby cukinia była jędrna ale nie surowa.

I potrawa jest gotowa.


A  gdy ugotuje się za dużo tej zupy, to można ją zawekować. I ja tak właśnie zrobię.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz