środa, 18 lipca 2018

"Męska" babka z cukinii z mięskiem.

Babka z cukinii jest pyszna. Ale jak to stwierdził mój mąż byłaby jeszcze lepsza gdyby była z mięskiem.
Mówisz, masz!!!
I dzisiaj taką właśnie przygotowałam.



Składniki:

2 duże cukinie
kawałek wędzonego boczku , kawałek łopatki. Celowo nie podaję ilości . Ja dałam boczku około 25 dag, a łopatki około 50 dag.
3 cebule
3 ząbki czosnku
ser żółty około 20 dag
3 jajka
1 kubek mąki ( powinno mąki być około 1/3 objętości odciśniętej cukinii)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
spora ilość świeżych ziół( bazylia, tymianek, majeranek , cząber). Zioła dajemy zgodnie ze swoim smakiem. Możemy je zastąpić zieloną pietruszką, ale w sporej ilości.
Sól i pieprz ziołowy do smaku
Masło i bułka tarta do wysmarowania i posypania formy do pieczenia. 

Sposób przygotowania:

Cukinię obrać i wydrążyć. 


Następnie zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, wsypać 1 łyżkę soli, wymieszać i pozostawić aby wydzielił się sok. 

W tym czasie usmażyć pokrojony boczek i łopatkę. Usmażyć na rumiano. Można dodać troszkę masła. Dodać pokrojoną,a cebulę i czosnek. Smażyć dalej uważając aby nie przypalić, bo będzie gorzkie. 

Przygotować zioła

I posiekać

Zetrzeć ser


Odcisnąć na sicie i wygniatając ręką cukinię. 


Dodać rozmieszane jajka, przyprawy i zioła.
Dodać ser, mięso , mąkę i proszek do pieczenia.
Przed dodaniem każdego składnika wymieszać masę dokładnie.

Formę do pieczenia wysmarować masłem, posypać tartą bułką i wyłożyć masę.
Piec w 150 stopniach do momentu gdy babka zezłoci się. Ja preferuję dłuższe pieczenie w niższej temperaturze, bo potrawy mięsno-warzywne bardzie przenikają swoimi smakami i aromatem.



Babka jest pyszna na gorąco i na zimno. 
Można ją zamrozić a potem rozmrozić ( ale nie w kuchence) . Do kuchenki wstawiamy na kilka minut po rozmrożeniu. 

Smacznego. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz