piątek, 27 lipca 2018

Smażony kwiat cukinii.

Cukinia już kończy się na działce. Jest jeszcze kilka dużych owoców do zabrania. I jeszcze kwitnie. I teraz już mi nie żal ścinać kwiatków.
I dzisiaj ścięłam. I postanowiłam zrobić na próbę smażone w cieście kwiaty z cukinii.
Wiem, moja curuś kochana będzie na mnie zła, bo nie zaprosiłam jej na ucztę.
Ale musiałam sama spróbować . I to jest pyyyszne!!! Całe szczęście , że cukinia jeszcze kwitnie.




A więc składniki:

Kwiaty cukinii i ciasto ciut gęściejsze niż naleśnikowe. Do ciasta dodałam czosnek granulowany, ciut kurkumy i chili, sól oraz posiekaną bazylię.

W małej patelni rozgrzałam sporą ilość oleju słonecznikowego.
Do miseczki z ciastem włożyłam kwiaty cukinii i otoczyłam je ciastem.
Do mocno nagrzanego tłuszczu wkładałam łyżką kwiaty.
Smażyłam krótko z obu stron kilkakrotnie przewracając aby nie spalić.
Usmażone ułożyłam na ręczniku papierowym do odsączenia tłuszczu.

Przełożyłam na talerzyk i w tempie zawrotnym pochłonęłam... wszystkie.



Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz